Opona Nokian WR D3 przystosowana do zmiennych warunków pogodowych w zimie, charakterystycznych dla Europy Środkowej, stanowi idealny wybór dla małych i średnich rodzinnych samochodów oraz dla kierowców, którzy cenią ekonomiczną i bezpieczną jazdę. Priorytetem przy projektowaniu opony Nokian WR D3 było zminimalizowanie ryzyka powstawania zjawiska aquaplaningu na błocie pośniegowym: skośna i przesunięta czołowa krawędź poszczególnych klocków dobrzeodprowadza wodę i błoto pośniegowe z rowków bieżnika. Lamele Cool Touch Design ograniczają tarcie i zagrzewanie powodowane zwiększonym ruchem lamelek. Ze względu na niski opór toczenia opony, obniża się zużycie paliwa i emisja CO2.

Nokian DSI – Cyfrowy Wskaźnik Zużycia bieżnika
Nokian Tyres opracował oraz opatentował unikalny system DSI (Cyfrowy Wskaźnik Zużycia bieżnika), który pozwala bardzo dokładnie określić wysokość bieżnika wyrażoną w milimetrach. DSI to nic innego, jak szereg cyfr umieszczonych w kilku miejscach bieżnika, które ścierają się proporcjonalnie do zużycia opony prezentując faktyczną głębokość bieżnika opony.

Polerowane rowki podłużne spełniają zarówno walory estetyczne, jak i funkcjonalne. Rozjeżdżony śnieg i woda są łatwo i efektywnie odprowadzane przez układ cienkich i polerowanych rowków głównych, natomiast rowki boczne rozchodzą się na dwie strony.

Pole informacyjne – w polu informacyjnym można zapisać dane o wysokości zalecanego ciśnienia w oponach i pozycji gdzie opony były założone w samochodzie.

Wyrzutniki błota pośniegowego – skośna i przesunięta czołowa krawędź poszczególnych klocków zwiększa przyczepność na mokrym i oblodzonym podłożu. Wyrzutniki błota pośniegowego dobrze odprowadzają wodę i błoto pośniegowe z rowków bieżnika.

Opony Nokian WR D3 zapewniają komfort i bezpieczeństwo jazdy w trudnych, zimowych warunkach. Są niezastąpione zarówno na mokrej, suchej i ośnieżonej nawierzchni. Ich zastosowanie zapobiega występowaniu aquaplaningu i poślizgom na błocie pośniegowym. Opony lekko się toczą, a tym samym pozwalają zmniejszyć koszty na paliwo. To ogumienie klasy premium zostało oficjalnie dopuszczone do użytku w zimie. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań znacznie podnosi bezpieczeństwo i wpływa na precyzję prowadzenia. Wykorzystanie nanotechnologii poprawia przyczepność ogumienia, a kierunkowy bieżnik, w kształcie strzałki, wpływa na komfort prowadzenia na różnych drogach. Ponadto zwiększa stabilizację na błocie pośniegowym i pomaga w odprowadzaniu nadmiaru wody, skutecznie zmniejszając ryzyko poślizgu w czasie jazdy.

Opony WR D3 mają dopracowany bieżnik, który wpływa na dobrą kierowalność, a jednocześnie obniża opory toczenia. Tym samym jazda jest bardziej ekonomiczna. W celu dobrania odpowiedniego kształtu bieżnika wykorzystano komputerowe i termograficzne symulacje kamery. Dzięki temu ogumienie zachowuje swoją sztywność, pomimo gęstej sieci lameli. Na bezpieczeństwo jazdy wpływa także opatentowany system DSI (Cyfrowy Wskaźnik Zużycia Paliwa). Pozwala on na bieżąco sprawdzać głębokość bieżnika, co jest ważne szczególnie przed dłuższymi trasami. Opony Nokian są doceniane przez konsumentów na całym świecie. Ich zalety potwierdzają także niezależne testy magazynów motoryzacyjnych. To produkt dla wymagających osób.

show blocks helper